Το κλιματιστικό που πλέον όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν στον στάνταρντ εξοπλισμό τους, το χρησιμοποιούμε συχνά κατά τους θερινούς μήνες και σίγουρα δεν μπορούμε χωρίς αυτό.

Τον χειμώνα όμως που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, αν δεν έχουμε αυτόματο κλιματισμό, το ξεχνάμε. Αυτό εκτός του ότι είναι λάθος για το σύστημα κλιματισμού στο όχημα, μας δυσκολεύει και στην οδήγηση καθώς όταν βρέχει και γενικά όταν υπάρχει αυξημένη υγρασία ή μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας στην καμπίνα του αυτοκινήτου σε σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία.

Θέτοντας το κλιματιστικό μας σε λειτουργία, άσχετα αν το έχουμε στο ζεστό ή το κρύο, βοηθάμε στη γρήγορη αφύγρανση της καμπίνας. Αν έχουμε θολά τζάμια και βάλουμε τους αεραγωγούς προς τα τζάμια, με τον κλιματισμό ανοιχτό, θα δούμε μια θεαματικά γρήγορη απομάκρυνση της υγρασίας από τα τζάμια. Έτσι αυτό σε μια βροχή ή το πρωί ξεκινώντας το αυτοκίνητο, θα μας βοηθήσει να οδηγήσουμε με άνεση και ασφάλεια, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξουμε τα παράθυρα ή να βάλουμε απλά το καλοριφέρ και να περιμένουμε ή να αρχίσουμε να σκουπίζουμε με χαρτί ή πανί όπως έκαναν παλιά οι οδηγοί στο αυτοκίνητο που δεν είχε κλιματιστικό ούτε στην πιο πλούσια έκδοση του.

Επιπλέον, είναι επιτακτική ανάγκη, το a/c να τίθεται σε λειτουργία τουλάχιστον για 10-15 λεπτά, μια φορά το μήνα, για τη σωστή λειτουργία του. Όταν λειτουργεί, κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό στο κύκλωμα και έτσι μέσω του ειδικού λαδιού που περιέχεται μέσα στο κύκλωμα μαζί με το ψυκτικό, βοηθάμε στο να μην ξεραθούν τα o-ring που βρίσκονται σε όλες τις ενώσεις των σωλήνων. Επίσης λιπαίνεται και το κομπρεσέρ του a/c κατά τη λειτουργία του καθως επίσης δε μαζεύει υγρασία στο εσωτερικό του. Έτσι αποφεύγεται μια πιθανή διαρροή από ξεραμένο o-ring στο άμεσο μέλλον ή στο να κολλήσει το κομπρεσέρ ή κάποιο μέρος αυτού.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε αν αναλογιστούμε όλα τα παραπάνω, το γεγονός ότι πλέον πολλοί κατασκευαστές, προγραμματίζουν τον κλιματισμό να ανοίγει μόνος του όταν τίθεται σε λειτουργία το αυτοκίνητο ή το κομπρεσέρ του a/c να τίθεται αυτόματα σε λειτουργία όταν απλά εμείς ανοίγουμε τον κλιματισμό. Φυσικά σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει επιλογή απενεργοποίησης του αν ο οδηγός το επιθυμεί. Ως γνωστόν ένα κομπρεσέρ αντλεί από τον κινητήρα δύναμη απόδοσης 7-14 ίππους και φυσικά αυξάνει αισθητά την μέση ωριαία κατανάλωση.